http://chentahurty-emilia.blogspot.com/

Thursday, May 3, 2012

kenapa IBU?

Bilemane mate dh ngantuk tp degil jugak xnk tdo..sbb inilah saat2 bharga yg perlu digunakan!! ya, enak mcm roti gtu bile mate ni dh senak bagai...senak,ok??
hehe, ape pun mate je yg penat pun.. jari jemari ku yg runcing cam batang serai ni, (alhamdulillah bukan mcm tiang lektrik!)tetap laju menari salsa... salsa??mcm dondang sayang je..ahaks!! ngenge...
apekebende la yg aku duk melalut nih! dh mcm baru tlepas dr kandang! kekekeeee...
01:04 AM, ok? dua beranak dh lena nun di katil sane...aku?? baru je mnyudahkan house keeping agar tdo ku dpt dilajakkan pg besok...(niat x bleh blah!) hihi..ni ler waktu2 tenat yg ade utk aku bersenang lenang..waktu lain?? hadddoii! dh nasib seekor labu..aikkk??labu ade ekor? ape ke bodo nye plak.. hihi. biarla aku terus melalut ye, yg tulisnye aku... yg bacenye korang! siyan!nasib seorang ibu la kan... waktunye terhad.. kalo la ade 24 jam, 60minit..aku la org ptama yg akn p grab. sungguh! xtipu... lagi2 kalo ibu yg bkerja..wowowooooo, nk nangis tau bile mengenangkan masa yg ado..sungguh sadis.. kesian ko ibu---->baru la ko nk phm betapa kesian nye mak ko kan?? kalo x, derhaka je spjg masa...
hehe...wink! baru aku sedar, intro dh bjela...hihi..sekali lg, kesian!
kenapa IBU?? ehh suke hati aku larrr...eh bukan3... dlm byk2 words yg leh kite panggil mak kite kan, such as mama(yg ni paling pemes la kan,), mak (yg ni klasik tp meaningful), mummy(ni ke baratan ckit), n etc... tp aku? aku pilih ibu. knp? sbb..aku ni kekerasan ckit kan...(ngaku jugak akhirnye) so di pk2, biarlah panggilan tu lbh lembut n may the word leh la lembutkan  ckit hati aku yg dh mcm kayu nih!
1 agi, try korang pk, mane ade
 "selamat hari mak"
"selamat hari mama"
"selamat hari mummy"
yg ade ialah 

"selamat hari ibu"
yes!! inilah sebab yg paling maxima tahap gaban n futurama knp aku pilih ibu!! teruk???
biarlah!! sebok..ahaks!


p/s: 4 my deares Doctor Amani, ibu syg kamo sgt2..n  be my ever gud girl...yes!

sekian, sbb aku seorang ibu..sila abaikan N3 ini kalo korang rase aku melalut...

No comments:

Post a Comment