http://chentahurty-emilia.blogspot.com/

Friday, October 5, 2012

bunyik lembu memalam




Assalamualaikum!
wawawa..cipta sejarah ini hari... 2 entry aku taruk. eh2, suke hati lah kan! bila tahap kerajinan dh overload camni la jd. baguslah, dr xde lgsung.ye x?
nk hidup ni kena la rajin, kalo x..mne nk dpt hasilnye. jgn nk senang2 je nk dpt duit ngan membebankan org lain jugak...
Ape mslh aku sebenarnye membebel mlm2 buta tatkala muka belom disabun, krim blom ditepek nih?
ahaks! korang kenal menatam kat ats tu?? menatam2 tu x salah lgsung, malah xtau lgsung aku tgh sakit hati gile babas tahap menantu kak limah ni. tp yg parah nye hari2 la menatam2 ni dpt sumpah seranah org sekeliling akibat tuan menatam yg xreti menjaga.
sebenarnya kesian jugak kat menatam2 ni.. siang di padang, mlm di bwh rumah kami, menumpang teduh hujan dan sejuk..heran jugak kami, pandai membela tahap menternak, tp kandangnye xde! senang kan keje tuan2 tuh. bile rase perlu dtg la nengok. kang kalo rase xde masa...biar je lah bergelimpangan mlm2 di tepi2 atau di bwh rumah kami, mcm skrg! bau tu xyah la nk ckap kan...belom pernah aku jumpe lembu baunye semerbak Dunhill, seharum DKNY... tp kdg2 mlm kami terjaga ngan bunyiknye yg semerdu ape erk?ahh, kalo merdu xde la aku hangin! lg satu bile menatam2 ni bertempek dkt2 nih, satu yg risau, dtg plak kutu babi dlm bahasa kasarnye.. saintifik Terengganu panggil "Pirah". ingt xsakit membela "pirah" tu?
Malam ni plak timbul lg satu masalah bila kami halau menatam2 tu kluar dr bawah rumah, diorg (eh, bukan org la..) diamenatam tu pegi tido kat ats jln nk empuk lg hot! wah!! mmg nk bunuh diri la bile slh seorg (eh, bukan org laaa)salah seekor dh kne bump ngan motor.. waktu ni, tuan2 jgn nk pandai2 nk mrh org ye.. try tgk kne luku x kpla hang tu...
eh agak2 tuan menatam tu bace x entry aku ni??kalo bace, nk jugak aku gtau dan skali ngan pakej merayu di bwh ketiak beliau..tolongla bwk menatam2 dia tu pulang ke pangkal jalan. kami dh stresss sgt2.. jgn la smpai kami siang2 lembu korang yg slim melim tuh. kalo seekor leh gak aku ajak tumpang tido kat ats katil aku yg empuk lg meriah ni...tp dh siap bwk 7 keturunan, mau x semerbak baunye.
korang bior la lembu2 yg korang xsayang tu meragut di siang hari, tiba waktu bwk la pulang. buatkn unggun api, biar xsejuk..karang kembung lak perutnye, x psl2 korang rugi!karang bila aku ckap lbh2, korang nk terasa, nk gaduh.. korang lom knl aku.. bkn stakat lembu, ngan korang skali aku hambat masuk kandang..mau?? ahaks!

dh, esok kalo aku nmpak lg menatam2 korang..aku tambat je kat menara celcom! manela tahu ckit sebanyak leh tolong up line kat cni..senang ckit aku nk hapdet kat cni. ye x?


dh lah...mls dh nk bebel.karang lembu lak naik minyak ngan aku..

sekian,

p/s:ampun ye lembu, aku bikin korang tersedak mlm ni
p/s:tuan2 lembu, pdn muke tersedak byk kali mlm ni! ade aku kisah?? korang dpt tdo ngan aman.. aku kat cni stressss! dh kire baik najis2 beliau kami tolong ketepikan....

No comments:

Post a Comment