http://chentahurty-emilia.blogspot.com/

Thursday, October 4, 2012

Cita2 yg terpendam

Assalamualaikum,

 salam Jumaat. today xde ke mana2 since jadual keje smakin bertambah.(dh rezki kan..).so kami decide every weekend duk umah rest kan diri n take time to make a big housekeeping!..
 citer hal cita2 ni, korang penah x ade side ambition? mksudnye cite2 lain slain cite2 yg utama...?
aku? dr kecik aku x pernah ade angan2 nk jd doctor, engineer, architec, an segala yg hebat2... aku sndiri pun xtau knape.. dari mula2 aku phm ape itu cita2, smpailah nk isi ape2 form...cita2 aku ialah Guru... mungkin dr kecik aku dh terdedah ngan persekitaran seorg guru.ye la, auntie aku ramai jd cikgu..so aura diorg tu ckit sbyk dh tertiup (btoil ka word yg aku gune ni) pd aku..sorang dr auntie aku punye bilangan kasut tumit tinggi yg berderet2 tersusun di rumah nenek. seriusly, mcm2 kaler.. kuning, merah, biru,hijau..so, minded aku time tu, kalo jd cikgu, leh pakai heel... hahaha, kotor nye akal! tp bile dh jd cikgu skrg (walopun cikgu tadika, cikgu jugak kan..), selipar jepun pun aku taram je g skol... :P

 selain nk jd cikgu, aku jugak ade cite2 nk jd penulis novel...yes! penulis novel.. rasenye ade je bakat yg terpendam, tp kne asah lg..train lg la.. ingt lg dolu2 waktu tulis karangan, mcm2 ayat dan idea yg tersusun.. jgn xtau, aku pernah menangis sbb x dpt A untuk subject Bahasa Melayu time test... n, rasenye blom pernah aku dpt B untuk subject tu since UPSR..bg aku, B.M tu penting...sebagai anak melayu, aku rase malu kalo x cemerlanguntuk subject tu..(bg aku la...) Alhamdulillah, berkat menangis tu, BM aku A1 waktu SPM.. bangga? gile ko aku x bangga? :P  biarpun tu la satu2nye A1 yg aku ade..hahaha

nk jd penulis novel???
hihi, angan2 dh lama ade..tp nk mulakan tu amat la payah..idea punye la byk, nk bg bunga2 tu punye la lambat..kihkih. xpe la, harapnye satu hari nnti aku akn dpt mulakan... waktu tu mne la tau dpt best seller! hahaha..mula pun belom, angan2 sgt tinggi gtu! haha, xde la..sbenarnye aku nk cr kepuasan. menulis skit sbyk dpt mencari kepuasan. :) tabik spring kat smua pnulis novel di Malaysia..korang sgt best!teruskn mencipta idea2 baru...smoga aku jugak ade kekuatan untuk memulakan..InsyaAllah! (berangan x salah kan?).
sudah2 cukup sudah...kang berangan lebih2 semangat lain lak yg dtg.. ahaks!

Norhayati Berahim


Anis Ayuni


Fauziah Ashaari

Lynn Allyna

Siti Rosmizah

Azura Abdullah


p/s: ni contoh idola k

No comments:

Post a Comment